منتصـرین

یاری دهنده ی جبهه حــق

منتصـرین

یاری دهنده ی جبهه حــق

منتصـرین

دشمن شناسی 2

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳ ب.ظ

جهاد مجازی (دشمن را بشناس _ بخش دوم)
جهاد مجازی _ بخش دومقرآن کریم برای سهولت مبارزه مجاهدان، دشمنان را بصورت کامل دسته بندی و همچنین با شاخص هایی مشخص کرده است. نمونه ی روشن آن، خدای متعال در آیات متعددی اشاره به دشمن آشکاری به نام ابلیس(شیطان لعین و رجیم) می نمایند((الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ)). در باب دشمن نهانی نیز قرآن کریم با اشاره به "نفاق" اینگونه میفرماید: ((النِّفَاقِ لاَ تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ))


به گزارش جبهه اقدام؛ اولویت در جهاد مجازی و در طریق الی الله، ضمن شناخت دشمن، نحوه مقابله با این دشمن نیز می باشد. نکته ی اساسی و بسیار راهبردی این است که آیا هر حضور و فعالیتی که با شعاری جهادگونه صورت پذیرد، حکم جهاد فی سبیل الله در این عرصه را خواهد داشت یا شناخت دشمن، طرح و برنامه ها، روش ها و ابزار او، باید با استراتژی مشخص و بهترین تاکتیک و تکنیک ممکن و بصورت حداکثری صورت پذیرد؟!

شناخت جبهه ی دشمن و متعلقات او شیوه آفندی و پدافندی ما را در هجوم و دفاع معین می کند؛ هر چند این مسئله باید در کنار نقاط ضعف و قوت جبهه خودی ترسیم شود.
قرآن کریم برای سهولت مبارزه مجاهدان، دشمنان را به صورت کامل دسته بندی و همچنین با شاخص هایی مشخص کرده است. نمونه ی روشن آن خدای متعال در آیات متعددی اشاره به دشمن آشکاری به نام ابلیس (شیطان لعین و رجیم) می نمایند ((الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ)). در باب دشمن نهانی نیز قرآن کریم با اشاره به "نفاق" اینگونه می فرماید:  ))النِّفَاقِ لاَ تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ))

لذا دشمنان یا آشکارند (مانند شیطان، کفار و مشرکین) یا نهانند (مانند منافقین، نفوذی ها و اهل التقاط). اما در این تقسیم بندی نقش ابزار دشمن دیده نشده است؛ چنان که ممکن است شیطان به وسیله ابزاری نهانی به میدان جنگ ورود نماید. در روایتی از امیرالمومنین علی(ص) به این نکته اشاره شده است: (أکبر الاعداء اخفاهم مکیدة). لذا ابزار دشمنان آشکار نیز می تواند مخفی، و ابزار دشمنان نهانی می تواند آشکار باشد.
در تقسیم بندی دیگری دشمنان به درونی و بیرونی قرار می گیرند که امیرالمومنین علی (ص) در باب دشمن درونی اینگونه می فرمایند:  (اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک) و دشمن درونی را نزدیکترین دشمن معرفی می کنند. خدای متعال در قرآن کریم امر به مقاتله با دشمنان نزدیک کرده است ((یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَکُم مِّنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ)).

آنچه در پایان قسمت دوم باید به آن اشاره نمود آن است که شناخت ابزار دشمن در فضای مجازی، اهداف به کارگیری و همچنین راهکارهای مقابله با آن توسط دشمنان اسلام و مسلمین از اهمیت بالایی برخوردار است و ذکر این نکته لازم است که دشمنان به دنبال آنند که با ابزار و جنگ افزارهای اینترنتی خود جبهه حق را یا از میان بردارند یا با نفوذ و رخنه ای موردی و شبکه ای توسط آنها جامعه هدف را تضعیف و نهایتاً با قدرت نرم و از درون آن به تسلیم کشانیده و به زیر تسلط و سیطره خود در آورند. در این میان نقش افرادی که با جهل یا غرض و مرض در پیاده سازی نقشه های دشمن شریکند (با مشروعیت سازی برای ابزار دشمن و حضور و فعالیت در پازل از قبل طراحی شده دشمن) بسیار کلیدی و مهم است. امروزه سرویس های جاسوسی_تروریستی دولت های صهیونیستی، موذیانه جنگ افزار خویش را به گونه ای طراحی می کنند که با اغوا و فریب، ضمن کشتن حساسیت های لازم و ضروری، به خوبی در عمق استراتژیک جبهه مقابل نفوذ نماید.
ادامه دارد...
سید مقداد صادقی تحلیل گر ارشد فضای مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی